Zlatan förvandlas till en tvättbjörn

Det svenska "lejonet" lanseras i en annorlunda tappning

SKÅNE. Det har inte gått så bra för fotbollikonens eget klädmärke. Nu lanseras det svenska "lejonet" Zlatan Ibrahimovic i en något annorlunda tappning.

Av
Andreas Holm

Efter en mångmiljonförlust och sviktande försäljning står det klart att märket A-Z flyttar in på butikskedjan Dressman. Det har inte gått så bra för klädmärket som man önskat.

Enligt tidningen Market var förlusterna i fjor hela 92,9 miljoner kronor.

– Vi har insett att det inte räcker med näthandel och ställer därför om bolaget till att främst bli en grossistorganisation, säger Toralf Riskild, ekonomidirektör på Dressmann, till tidningen.

I en ny reklamkampanj tycker Zlatans agent att de borde animera en film. Zlatan vill vara ett lejon. Men finns det verkligen lejon i de svenska skogarna?

Publicerad 05 December 2017 10:42

Lokaltidningens nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna från Lokaltidningen