De lanserar unik app i länet

Blekinge. Victor Jivhed, Carl Ohlsson och Nils Löfgren lanserar ny mobilapp i länet.
– Det är en funktion vi önskade att vi själva hade, säger Victor Jivhed.

Idéen bakom mobilapplikationen föddes i januari förra året och strax där efter deltog Victor Jivhed, Carl Ohlsson och Nils Löfgren i tävlingen 24h Start-Up Challenge som arrangerades i Blekinge i slutet av 2015.

Tävlingsdeltagarna hade 24 timmar på sig att komma upp med en affärsidé och göra en prototyp. Vinnarna fick 40 000 kronor samt en plats på Blekinge Business Incubator.
De tre vännerna tog hem förstaplatsen med sin köp- och säljapp ”Flickbid” som inom kort lanseras i länet.
– Vi är alla tre före detta studenter och det är en app som vi själva önskade att vi hade haft. Det finns ingen liknande på marknaden, säger Victor Jivhed.

Appen gör det möjligt att köpa och sälja produkter med hjälp av en budgivningsfunktion. Appen är utformad så att varor i närområdet visas, vilket gör att användarna slipper transporter och kostnader för frakt.
– Vi ville skapa en app där folk slipper fasta priser, prutningar, långa budkonversationer och paket som ska skickas och hämtas. Vi vill att folk ska handla lokalt men ändå behålla allt som är positivt med aktioner.

Appen kommer lanseras i Blekinge under april – och först ut är Karlskrona. Tanken är senare att det ska bli en rikstäckande tjänst.

Sabina McDowell

Publicerad 01 February 2017 07:30