Tränare tipsar:

så håller du nyårslöftet

Dejta på gymmet

MOTIVATION. Ok, du har tagit dig till gymmet. Nu ska du bara stanna kvar där. Lokaltidningen har kallat in experthjälp som motiverar dig.
Utmaningen för gymmen är att behålla de nya motionärerna. Sats lockar med en present till dem som tränar två gånger i veckan i tolv veckor. Och Aktiverum har speciella program för nya motionärer.

Börja lugnt

Friskis och svettis gymansvarige Fredrik Perltoft tycker att det viktigaste är att börja lugnt i januari. Det många gör fel är att gå ut hårt och bara ägna sig åt en träningsstil. Då tröttnar du snabbare, enligt honom. Viktigt är att ha kul.
- Gymmet är en mötesplats. Träna, må väl och passa på att dejta på gymmet.

Ha roligt

Det ultimata nyårslöftet du ska ge dig själv är att träna tre gånger i veckan och ha roligt, tycker Fredrik Perltoft.
- Istället för att säga att du ska äta bättre, sluta röka och leva ett bättre liv så ska du börja träna. Då får du de sakerna på köpet, säger Fredrik Perltoft.

Gyminstruktörens bästa tips

1. Släpp prestationskraven 2. Fråga instruktörerna som hjälper dig med ett träningsprogram 3. Blanda olika träningsstilar, varva styrketräning med spinning och gymnastik 4. Ha kul Källa: Fredrik Perltoft

Publicerad 05 January 2009 09:07

Lokaltidningens nyhetsbrev

Anmäl dig till vårt nyhetsbrev och få de senaste nyheterna från Lokaltidningen